شبه و سئوال وارده: گیریم دانشگاه را جدا کردید پس بیرون دانشگاه را چه کار می کنید؟
برخی از دانشجویان این نکته را مطرح می کنند که خوب حالا دانشگاه ها را جدا کردیم پس محیط بیرون دانشگاه (اداره ها بیمارستان ها و مراکز عمومی و ...) که دانشجو پس از مراجعت از تحصیل وارد می شود را چه کنیم.
پاسخ :
این شبه هم پاسخ های مربوط به خود را دارد.
الف: تفکیک جنسیتی منحصر به دانشگاه نمی شود بلکه باید این موضوع را به همه ی ارکان جامعه تسری دهیم مثلاً مراکز مخصوص خانم ها را ایجاد کنیم که همه ی پرسنل آن خانم باشند مثل بیمارستان ها، ورزشگاه ها،مدارس ، و اداره ها با پرسنل خانم که ویژه ی خانم ها فعالیت نمایند، سرویس های تردد شهری و برون شهری و ... علت اینکه از دانشگاه این موضوع را شروع می کنیم بدین سبب است که خطر فساد در این محیط از همه جا بیشتر است و می بینیم از ابتدایی تا پایان دبیرستان مدارس جدا هستند و وقتی که به دانشگاه می ر سند جدایی از بین می رود در صورتی که می شد این موضوع را از همان روز های اول بنا نمود.
ب: در محیط دانشگاه های ما در حال حاضر همه جوان و با نشاط و پر انرژی و در لحظه ی مهم و اوج طبیعت خدادادی (شهوت جنسی) قرار دارند و این طبیعت بسیار فعال و پویا می باشد و کشش بسیار عجیبی برای جذب جنس مخالف دارد، لذا همه چیز تحت شعاع این انرژی قرار می گیرد و اگر درس خواندنی هست به سبب خودی نشان دادن است و اگر افت تحصیلی شکل می گیرد به سبب علاقه های کاذبی است که شکل می گیرد لذا می توان به شدت دید که خانم ها با رفتارهای تحریک آمیز و لفظ قلم صحبت کردن و آرایش های متعدد از هم سبقت می گیرند و وای بر پسر های مجردی که در آن محیط در حال رفت و آمد هستند. آیا دیگر می توانند درس بخوانند؟؟؟؟
ج: در محیط های بیرون دانشگاه همه قشر در جامعه در رفت و آمد هستند(پیر ، جوان ،کارگر ، بنا ،معلم، استاد دانشگاه، دانش آموز و ...) و منحصر به یک قشر نمی شود لذا امکان فساد به شدت پایین می آید. هرچند که آن هم از فساد مصون نیست.
د: ما در همه حال می بایست به تکلیف خود عمل کنیم و در حال حاضر که می شود این امر را در دانشگاه انجام دهیم شرایط را برای تفکیک جنسیتی مهیا کنیم نه این که بگوییم چون جا های دیگر نیست پس اینجا هم نباشد. لذا ما از محیط خود شروع می کنیم و زمینه را برای تغییر در محیط های بیرون هم مهیا می کنیم. در واقع با این کار امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اشاعه می دهیم.
ادامه دارد......
فرهنگ صحیح حضور دختر و پسر در دانشگاه:
عده ای هم بر این باورند که باید فرهنگ صحیح ارتباط دختر و پسر را در دانشگاه ایجاد کنیم نه آنکه آنها را از هم جدا کنیم یا در واقع صورت مسئله را حل کنیم؟
در جواب این پاسخ باید گفت: فرهنگ صحیح هم اکنون موجود هست و بر اساس تعالیم آسمانی و قرآن کریم این فرهنگ به بهترین شکل توسط پیامبر اسلام ارائه شده فقط باید مجری آن باشیم.
نمونه هایی از این فرهنگ غنی را برای شما بیان می کنم،
1. نحوه ی برخورد حضرت موسی (ع) با دختران شعیب(ع) که هنگام مراجعت از آبخور گوسفندان حضرت موسی در جلو حرکت می کرد و دختران شعیب در عقب و با سنگ ریزه مسیر حرکت را به حضرت موسی نشان می دادند.
2. نحوه ی برخورد حضرت زهرا(س) با مسکین کور که به درب خانه مراجعت می کنند و حضرت زهرا(س) با حجاب کامل درب را باز می کنند.
3. و پاهای خود را به گونه ای به زمین نکوبند، تا آنچه از زینت شان نهفته می دارند معلوم گردد.(نور/31)
4. و در خانه های تان قرار گیرید و مانند روزگار جاهلیت قدیم زینت های خود را آشکار نکنید و نماز بپا دارید(احزاب/33)
5. و نمونه های متعدد دیگر که مجال بیان آن در این وبلاگ نمی باشد.
بر اساس 4 استناد بالا زن ها می بایست به قدر ضرورت از خانه بیرون آیند و در معرض دید نامحرمان قرار نگیرند حال که به دلیل درس خواندن مجبورند از خانه بیرون آیند حکومت اسلامی می بایست ، شرایط را برای حضور خانم ها در اجتماع فراهم کند. یعنی محیط دانشگاه را به نحوی برنامه ریزی کند که خانم ها در معرض دید نا محرمان قرار نگیرند. یکی از این راه ها تفکیک جنسیتی در دانشگاه است
لذا فرهنگ صحیح را خداوند به ما ارائه داده اند و ما باید این فرهنگ را به اجرا گذاریم .
ادامه دارد...
تفکیک جنسیتی در دانشگاه.
برخی از دانشجویان بر این اعتقادند که وجود جنس مخالف در دانشگاه سبب بالا رفتن روابط اجتماعی در دانشگاه و بالاخره در جامعه می شود
در پاسخ به این صحبت باید گفت:
الف - بالا رفتن روابط اجتماعی با رعایت ادب و نظم در نحوه ی برخورد با دیگران و عمل به وعده و خوش خلقی شکل می گیرد نه با اختلاط دختر و پسر در دانشگاه.
ب - بالا بردن روابط اجتماعی را می توان در محیط های تک جنسیتی هم تمرین کرد لزومی ندارد که با حضور جنس مخالف در دانشگاه بخواهیم روابط اجتماعی را بالا ببریم.
ج - گیریم هم که بخواهیم با عدم تفکیک جنسیتی در دانشگاه روابط عمومی را بالا ببریم، به چه قیمت باید این کار را انجام دهیم؟
به قیمت پا گذاشتن روی آموزه های دینی و نقض دستور های قرآن کریم، آنجا که می فرماید:
1. و کسانی که دامن خود را حفظ می کنند(معارج/29 و مومنون/5)
2. به مردان با ایمان بگو دیده فرو نهند و پاکدامنی ورزند، که این برای آنان پاکیزه تر است.(نور/30)
3. به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را از هر نا محرمی فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیور های خود را آشکار نگردانند(نور/31)
حال آیا با وجود فضایی که جنس مخالف به شدت در رفت و آمد است می توان دستورات قرآن را جامه ی عمل پوشید خود قضاوت کنید.
ادامه دارد...
قال رسول الله(صل الله علیه وآله وسلم):
یا ایها الناس انى تارک فیکم الثقلین، کتاب الله و عترتى، اهل بیتى ما ان تمسکتم بهما لن تضّلوا بعدى ابداً، و انّهما لن یفترقا حتی یردا علىَّ الحوض فانظروا کیف تخلفونى فیهما»؛
رسول خدا (صل الله علیه وآله وسلم)فرمود:
دو چیز گرانبها را در میان شما باقی میگذارم. هرگاه به آن تمسک جویید، پس از من هرگز گمراه نخواهید شد، آن دو، کتاب خدا و عترت و اهلبیت من میباشند. این دو از یکدیگر جدا نمیشوند تا در قیامت نزد من آیند، پس بنگرید که چگونه با آنها رفتار خواهید کرد.
راوى: سلیمان (یکى از اصحاب امام رضا علیه السلام)
حضرت رضا(علیه السلام) در بیرون شهر، باغى داشتند. گاهگاهى براى استراحت به باغ مى رفتند. یک روز من نیز به همراه آقا رفته بودم. نزدیک ظهر، گنجشک کوچکى هراسان از شاخه درخت پرکشید و کنار امام نشست. نوک گنجشک، باز و بسته مىشد و صداهایى گنگ و نامفهوم از گنجشک به گوش مىرسید. انگار با جیک جیک خود، چیزى مى گفت.
امام علیه السلام حرکت کردند و رو به من فرمودند: « سلیمان!... این گنجشک در زیر سقف ایوان لانه دارد. یک مار سمى به جوجههایش حمله کرده است. زودباش به آنها کمک کن!. .
.
با شنیدن حرف امام ـ در حالى که تعجب کرده بودم ـ بلند شدم و چوب بلندى را بر داشتم . آن قدر با عجله به طرف ایوان دویدم که پایم به پلههاى لب ایوان برخورد کرد و چیزى نمانده بود که پرت شوم...
با تعجب پرسیدم: «شما چطور فهمیدید که آن گنجشک چه مى گوید؟»
امام فرمودند: «من حجت خدا هستم... آیا این کافى نیست؟!»
ضرورت تفکیک جنسیتی در دانشگاه :
خوب بعضی از دانشجویان اعتقاد دارند با هم بودن دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه سبب بالا رفتن روابط اجتماعی در جامعه و شهر می شود. وبینش اجتماعی انسان بدین وسیله بالا می رود.
شما این نظر را قبول دارید؟
در پاسخ باید گفت:
تفکیک جنسیتی در دانشگاه چرا ؟
چند وقتی است که در دانشگاه ها بحث تفکیک جنسیتی در دستور کار قرار دارد و عده ای با این طرح موافق و عده ای با آن مخالف اند؟
به نظر شما تفکیک جنسیتی در دانشگاه آری یا خیر؟
بر اساس آموزه های دینی ما مسلمانان خصوصاً شیعیان و با الگو گیری از حضرت فاطمه ی زهرا(س) آنجا که وقتی فرد نابینایی برای درخواستی به درب منزل ایشان مراجعه می کنند حضرت حجاب کامل می کنند و به درب منزل مراجعه می کنند. و وقتی که پیامبر بزرگوار اسلام انجام امورات منزل را تقسیم می کنند و کارهایی که در بیرون پیگیری می شد به عهده ی حضرت علی گذاشتند و کارهایی که در منزل بود را به عهده ی خانم فاطمه ی زهرا گذاشتند. و حضرت از اینگونه تقسیم بندی بسیار خوشحال شدند.
مواردی که در کرسی های آزاد اندیشی مطرح شده که نظر مخالفان در تفکیک جنسیتی را می رساند به شرح ذیل است:
1- عده ای بر این باورند که وجود جنس مونث و مذکر در محیط دانشگاه روابط اجتماعی را بالا می برد و این نوعی آمادگی برای ورود به اجتماع است.
2- عده ی دیگری نیز بر این باورند که باید فرهنگ مناسب آن را در دانشگاه ایجاد کنیم.
3- همچنین بعضی این نکته را مطرح می کنند خوب حالا در دانشگاه تفکیک جنسیتی ایجاد کردیم پس محیط بیرون از دانشگاه را چه کنیم آیا باید خیابان ها را هم جدا کنیم؟
4- برخی از خانم ها هم این مسئله را مطرح می کنند که آقایان ظرفیت خودشان را بالا ببرند چرا ما باید خودمان را از آنها بپوشانیم و به همین دلیل، مجبور شویم از جمع فاصله بگیریم.
5- همچنین عده ای هم خواستار فهمیدن نظرات جنس مخالف در موضوعات متعدد هستند و این موضوع را سبب پیشرفت خود می دانند لذا راضی به حضور جنس مخالف هستند.
6- عده ای هم بر این باورند بهترین را برای پیدا کردن همسر اینده ارتباط با جنس مخالف است چرا که در دوره ی تحصیل با خصوصیات همسر مورد نظر آشنا می شود و این مشکلات ناشی از عدم شناخت را کم می کند.
به نظر شما چطور آیا نظرات 6 گروه بالا را قبول دارید؟؟؟؟
(این مطلب ادامه دارد)
چرا خاور دور؟ چرا خاور نزدیک؟ چرا خاور میانه؟
« اینجا منطقه غرب آسیاست »
امام خامنه ای « مد ظله العالی » در دیدار اساتید و دانشگاهیان در تاریخ 91/5/22 فرمودند:
من اصرار دارم این منطقه را « غرب آسیا » بگویم، نه خاورمیانه، تعبیر خاور دور، خاور نزدیک، خاورمیانه درست نیست. دور از کجا؟ از اروپا، نزدیک به کجا؟ به اروپا، یعنی مرکز دنیا اروپاست؛ هر جائی که از اروپا دورتر است، اسمش خاور دور است؛ هر جا نزدیک تر است، خاور نزدیک است؛ هر جا وسط است؛ خاورمیانه است؛ این تعریفی است که ود اروپائی ها کردند؛ نه، ما این را قبول نداریم. آسیا یک قاره ای است؛ شرقی دارد، غربی دارد، وسطی دارد، ما در غرب آسیا قرار داریم. بنابراین منطقه ی ما اسمش منطقه غرب آسیاست، نه منطقه ی خاورمیانه.
آیا بنا به گفته ی امام خمینی (ره) که فرمودند:
(جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر)؛
جمهوری اسلامی، مخالف برپایی حکومت اسلامی است؟
1 - وقتی امام خمینی در عراق مسئله ولایت فقیه را تدوین می کردند در مقالات و نوشته های ایشان صحبت از برپایی نظام حکومت اسلامی بود .
2 - امام خمینی در شرایطی مسئله ی جمهوری اسلامی را مطرح نمودند که تفکر جهانی و مدرن آن روز روی جمهوری و دموکراسی متمرکز بود و اگر مقوله ی حکومت اسلامی را مطرح می نمودند تمام رسانه های غربی و داخلی نظام تازه نوپا را باز متهم می کردند به همان دیکتاتوری سابق و باز اذهان مردم را خدشه دار می کردند.
3 - بیم آن می رفت که انقلاب تازه شکل گرفته شده بواسطه ی اجرای حکومت اسلامی توسط احزاب و تشکل های داخلی وابسته به غرب(مجاهدین خلق، کمونیستها، سلطنت طلبها و ... و افرادی همچون بنی صدر گونه ها و ... محتوای نظام را تغییر دهند.
4 - امام خمینی (ره) که فرد معصوم نیست که صحبت ایشان (جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر حجت اجرایی در همه ی شرایط زمانی را داشته باشد. و در ضمن این کلمه حجت عقلی هم ندارد که بتوان با عقل آن را قبول کرد. حجت ولایی در شرایط زمانی محدود را دارد.
5 - برای تحقق تمدن بزرگ اسلامی که امام خامنه ای مد ظله العالی در مورد آن اخیراً در بین جوانان خراسان شمالی صحبت نمودند نیاز به یک ثبات و آرامش و اجرای دستورات الهی در بین جامعه است نه آنکه به دشمن داخلی و خارجی فرصت بدهیم دائما برای نظام ما چالش ایجاد کنند و ما ً در فکر خنثی کردن آن چالشها باشیم و خدایی نکرده گرفتار یکی از این چالشها بشیم و به جای تحقق تمدن اسلامی چیزی از اسلام باقی نماند.
6 – باید به این نکته هم اشاره کنم که متاسفانه در حال حاضر زمان تغییر قانون اساسی نیست و لی اذهان را باید برای تغییر صحیح قانون اساسی در آینده مهیا و فراهم کنیم.